Tiny house Uruguay (24m2/ 258 sq ft)




Jakieś postanowienia w Nowym Roku? Statystyki mówią, że 90 % się nie zrealizuje, ale co tam statystyki. My w tym roku kończymy dom i mamy zamiar więcej podróżować. Podróże dają sporo radości, oraz więcej pozytywnych doznań niż zakupy:p.

Jeżeli już jesteśmy przy zakupach, warto zaaplikować sobie antidotum na konsumpcjonizm i zacząć kupować mniej by żyć więcej. Zadaj sobie teraz ważne pytanie:
             Chcę to mieć, czy potrzebuję? Mogę żyć bez tego, czy nie ?
                                   Jeżeli twoja odpowiedź brzmi:
                                          mogę bez tego żyć, to może ....

              ......warto ODKŁADAĆ na własny dom lub spełnianie marzeń.


  Ja na chwilę obecną marzę o białej czekoladzie, która zniknęła za szybko:(


Przechodząc do tematu, pewnie już wspominałam nie raz, może się troszkę chwaliłam, że budujemy dom, raczej domek. Słyszałam jak wiele osób mówi: budujemy dom, ale tak na prawdę zajmuje się tym firma budowlana. My budujemy sami, na szczęście mamy tylko 24 m2 (258 sq ft) bo jest bardzo dużo pracy. Po części rozumiem wygodę ludzi, którzy biorą kredyty lub wynajmują firmy budowlane. Budowanie to stres i wysiłek, praca po pracy i ogrom wydatków. Ale jest jedna rzecz przyjemna, nazywa się satysfakcja, ja to zrobiłem/ łam, potrafię i jest właśnie moje:).

Wydatki, o taaak, nie mamy kredytu na dom, bo chcemy skończyć i od razu mieć go na własność, potem rekompensować sobie ten okres w którym dużo oszczędzaliśmy.
Można powiedzieć, że nasz dom projektowaliśmy inspirując się Tiny House, mały i ekonomiczny, w przyszłości chcielibyśmy wykorzystywać energię odnawialną.


Wyposażając dom chciałabym postawić na ekologiczne rzeczy, może uda mi się zminimalizować nabycie plastiku. Choć jest to bardzo trudne w tym świecie i  jeszcze trudniejsze w Urugwaju, gdzie o ochronie środowiska nie mówi się prawie wcale, ale można znaleźć odpowiedniki, które również posłużą nam dobre kilkanaście lat. Będę na bieżąco pisać o moich pomysłach, ponieważ jeżeli chodzi o wyposażenie to nie mamy NIC, tylko ubrania, także powinniśmy wyposażyć dom, aby jakoś mieszkać.


Konstrukcja domu jest drewniana, styl budowy to Wood Framing natomiast we wnętrzu stosujemy też Steel Framing. Wewnętrzne ściany będziemy ocieplać wełną mineralną i przykrywać płytą gipsową. Ściany z zewnątrz pokrywają płyty OSB, styropian oraz tynk. Podłogową konstrukcję przykryliśmy płytą drewnianą, potem zamierzamy położyć płytę gipsową (superboard), na to będą bezpośrednio płytki ceramiczne. Dom ma półpiętro, oraz cztery okna, dwa na dole oraz dwa małe na piętrze.
W taki sposób wiele osób zareagowało w tym moi rodzice, że budujemy  
                                            "latający" dom.

fundamenty












Wysłuchaliśmy wiele opinii: taki dom to nie dom, prawdziwy dom musi być z cegieł, twardy i mocny. Nasz dom przeżył niejedną burzę i mocną wichurę, stoi i trzyma się dobrze. Pomimo iż nie jest jeszcze skończony ma swój urok, aż chce się w nim zamieszkać od zaraz.
                          A jak wam się podoba taki "tiny dom"?

PS Miałam małe komplikacje z mailem, już wszystko jest na miejscu, jeżeli ktoś w najbliższym czasie wysłał mi wiadomość i nie uzyskał odpowiedzi, to bardzo przepraszam. Mój nowy kontakt: hurraysaturday53@gmail.com ;).

Gianfranco Kucharski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz